Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής

με τη Γλυκερία Καλαϊτζή και τη Μαγδαληνή Μπεκρή

17 Οκτωβρίου – 19 Δεκεμβρίου 2019
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ

Το εργαστήρι

Στο εργαστήρι αυτό, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τις βασικές αρχές και τα εργαλεία της δραματουργίας, αρχικά μέσα από αυτοσχεδιασμούς που στόχο είχαν να φέρουν στην επιφάνεια ένα βιωματικό υλικό, αλλά και μέσα από ασκήσεις που τους επέτρεψαν να αντιληφθούν τις ιδιαίτερες θεατρικές τεχνικές και να διευρύνουν τη φαντασία τους σε ό,τι αφορά την επιλογή ιστοριών και θεμάτων.

Στη συνέχεια, και προκειμένου να δοθεί συγκεκριμένη δομή στο υλικό που προέκυψε, ανατέθηκαν στους σπουδαστές μικρά projects, προκειμένου να κατανοήσουν τη χρήση των τεχνικών της θεατρικής γραφής, τους τρόπους με τους οποίους συντίθεται η πλοκή και οργανώνεται η δομή, το πώς εξελίσσεται και κορυφώνεται η δράση, το πώς πλάθονται και αναπτύσσονται οι χαρακτήρες, το τι σημαίνει εσωτερική και εξωτερική σύγκρουση.

Η Γλυκερία Καλαϊτζή

Η Γλυκερία Καλαϊτζή γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο από το οποίο πήρε και το διδακτορικό της δίπλωμα στον τομέα της θεατρολογίας. Σήμερα διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και δημιουργικής γραφής.

Έχει συνεργαστεί με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», το ΚΘΒΕ, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, το Εθνικό Θέατρο και τον ΘΟΚ. Το 2010 δημιούργησε την ομάδα Passatempo και από το 2014 διευθύνει καλλιτεχνικά το Θέατρο Τ.

Ως επαγγελματίας σκηνοθέτις έχει σκηνοθετήσει τα έργα: «Περπατώ εις το δάσος» της Στέλλας Μιχαηλίδου, «Για της πατρίδας το καλό» της Τιμπερλέικ Γουερτενμπέικερ, «Φασουλήδες του Κατσιπόρα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, «Ο σκούφος» του Πάουλ Μάαρ, «Ο θεατροποιός» του Τόμας Μπέρχαρντ, «Ο Τρελαντώνης» της Πηνελόπης Δέλτα, «Ο οίκος του Μπάτλερ» του Μπράιαν Φρίελ, «Εργαζόμενα κορίτσια» του Φρανκ Μακ Γκίνες, «Άντρες σε κρίση», βασισμένο σε μονόπρακτα του Καμπανέλλη, «Σολομώντεια λύση» του Γιάννη Καλατζόπουλου, «Ο Επισκέπτης» του Γιώργου Θέμελη, «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» σε δική της διασκευή, «Οι έρωτες της Κας Μαγκουάιρ» του Μπράιαν Φρίελ, «Σαν τα σκυλιά» του Ρίτσαρντ Ζάιντλικ, «Στην εξοχή» του Μάρτιν Κριμπ, «Ομήρου Ιλιάδα», ραψωδία Φ, «Τρεις αδελφές» του Άντον Τσέχοφ, «Ολέαννα» του Ντέιβιντ Μάμετ, «Η όπερα του ζητιάνου» του Τζον Γκέι, «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ, «Βρικόλακες» του Ίψεν, «Το παλτό» του Νικολάι Γκόγκολ, «Μια ζωή θέατρο» του Ντέιβιντ Μάμετ, «Το τέλος του παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ, «Στον Πάγο» της Μπραϊόνι Λάιβερι, «Γυάλινος κόσμος» του Τενεσί Ουίλλιαμς.

Αν και η κύρια ιδιότητά της είναι σκηνοθέτις, θεωρεί ότι η μετάφραση και η διασκευή αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας στη σκηνοθεσία μιας παράστασης. Ως τώρα έχει διασκευάσει για τη σκηνή τον «Τρελαντώνη» της Πηνελόπης Δέλτα, το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, το «Παλτό» του Γκόγκολ, ενώ έγραψε και μια θεατρική εκδοχή του παραμυθιού «Η Πεντάμορφη και το Τέρας». Τέλος έχει μεταφράσει η ίδια την πλειοψηφία των έργων που έχει σκηνοθετήσει.

 

Η Μαγδαληνή Μπεκρή

Η Μαγδαληνή Μπεκρή γεννήθηκε στην Έδεσσα. Σπούδασε Νεοελληνική Φιλολογία στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Θέατρο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε..  Εκπόνησε το μεταπτυχιακό της στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με ειδίκευση στη Δημιουργική Γραφή.

Το 1996 αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος του Θεατρικού Οργανισμού «Νέες Μορφές». Ως ηθοποιός και σκηνοθέτης παρουσίασε παραστάσεις έργων του κλασσικού και σύγχρονου δραματολογίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.